Tandartsenpraktijk Deketelaere - Uw tandarts in Blankenberge

Onze efficiënte werkwijze

Stiptheid van de afspraken

Wij streven er naar om onze afspraken zo correct mogelijk na te komen.

Er kunnen geen rechten ontleend worden aan het niet ontvangen van herinneringsbericht, dit is een extra service van onze kant. De aan de balie of telefoon gemaakte afspraak is bindend, hoe lang geleden deze ook gemaakt is. Wij rekenen erop dat u het afsprakenkaartje bewaart en de afspraak goed noteert in uw agenda.

U kunt afspraken kosteloos annuleren of wijzigen indien dit minimaal 24 uur voorafgaand aan de geplande afspraak gedaan wordt. Het niet tijdig annuleren of het niet nakomen van afspraken heeft tot gevolg dat wij genoodzaakt zijn een vergoeding aan te rekenen.

Mocht u toch even moeten wachten, is er een aangename wachtruimte voorzien.

Uw eerste bezoek

Wij vragen om bij een eerste bezoek uw identiteitskaart mee te brengen naar de afspraak.

U dient een aantal vragen in te vullen die betrekking hebben op uw persoonlijke, medische en tandheelkundige gegevens. Neemt u bepaalde medicatie? Breng uw medicatielijst mee, want het is belangrijk dat u ons daarvan op de hoogte brengt.

Tijdens het eerste bezoek gebeurt er een mondonderzoek, bespreken we de resultaten en worden de mogelijke oplossingen besproken. Nadien wordt er een behandelingsplan op maat opgesteld. U kan tijdens de eerste consultatie met alle mogelijke vragen bij ons terecht.

Behandelplan

Tandpijn, kunstgebit, vulling, bleaching of implantaten? Een team van ervaren tandartsen helpt je met alle behandelingen voor je gebit. Van algemene tandheelkunde tot specialisaties. Als moderne tandartsenpraktijk bieden wij alle behandelingen ter plaatse aan. Zo geniet je van een snelle oplossing voor jouw gebit en één aanspreekpunt voor al je mondzorgen.

Afhankelijk van uw wensen kan na het eerste bezoek een behandelplan worden opgesteld met een globale prijsraming. Indien er uitgebreide tandheelkundige behandelingen nodig zijn, is soms een extra afspraak voor het bespreken van een op maat uitgewerkt behandelplan noodzakelijk.

Wanneer u akkoord gaat met het behandelplan maken wij één of meerdere vervolgafspraken.

Spoedgevallen en pijnklachten

Een patiënt die zijn regelmatige controles volgt, wordt door ons zo spoedig mogelijk geholpen.

Wanneer u ’s morgens voor 12u00 belt met een pijnklacht proberen wij u zoveel mogelijk dezelfde dag nog te helpen. Belt u later op de dag, dan kunnen wij u dit niet garanderen.

Voor het behandelen van pijnklachten hebben wij vaste tijden in onze agenda gereserveerd. Wij kunnen dus niet altijd rekening houden met uw voorkeur in verband met werk- of schooltijden.

Trauma’s worden best behandeld binnen het uur na het ongeval. Indien een definitieve tand wordt uitgeslagen of is uitgevallen, raap hem dan op bij de kroon (NIET bij de wortel) en bewaar hem in een potje melk.

Tijdens het weekend en op feestdagen zijn wij niet aanwezig. Voor uiterst dringende gevallen kunt u de wachtdienstraadplegen.

Betaling

De tandartsen in onze praktijk zijn niet geconventioneerd.

Om een hoog niveau van kwaliteit te verzekeren, wordt er bij de behandelingen gebruik gemaakt van de meest recente technieken en toestellen. Helaas is het hierbij niet haalbaar steeds de conventietarieven te hanteren.

Voor kinderen jonger dan 18 jaar wordt het conventietarief gevolgd.

U dient te betalen na iedere consultatie of behandeling. Indien u dit anders wenst, gelieve dit bij het inplannen van de afspraak te melden. Onze voorkeur gaat naar een betaling met bancontact (geen Mastercard of VISA), maar cash kan uiteraard ook.